7 napotkov za pripravo na gorski tek

Gorski tek

Tek je oblika rekreacije, ki se deli na več vrst. Ena od bolj zahtevnih, toda kljub temu še vedno zelo priljubljenih, je gorski tek, ki od nas zahteva nekoliko več priprav in predpogojev, da se ga sploh lahko udeležimo. V današnjem prispevku vam bomo posredovali 7 napotkov za pripravo na tovrstni podvig. Če se jih boste držali, boste brez večjih težav dosegli zastavljeni cilj.

1. Poskrbite za dobro telesno pripravljenost

Priprava na gorski tek ne vključuje samo teka, temveč tudi trening moči, ravnotežja, gibljivosti, koordinacije in hitrosti. Le na ta način lahko pridobite na moči in elastičnosti mišic, vezi in kosti ter na ustrezni reakciji pri teku navzdol. Zavedati se morate, da gorski tek zahteva utrjenost celotnega telesa na višji ravni kot pa ravninski tek.

2. Imejte čim več tekaških izkušenj

Svetujemo vam, da si pridobite čim več tekaških izkušenj po hribovitem in gozdnem terenu. Vedeti morate, da je gorski tek lahko izjemno čarobno doživetje, a po drugi strani vam lahko kaj hitro pokaže tudi drug obraz, na katerega morate biti prav tako pripravljeni.

Še posebej to velja za jesenski in zimski čas. V teh obdobjih lahko naletite na mehka gozdna tla, mokro travo, blato, ovire v obliki vej, hlodov, nepričakovanega ledu, drsečih korenin in skal. Ves čas imejte v mislih, da vas lahko preseneti tudi kaj takega. Zato bodite nadvse previdni.

3. Ustrezno se oblecite in obujte

Vedeti morate tudi to, da je gorski teren povsem drugačen kot teren na ravnini. Vremenske okoliščine se lahko hitro spreminjajo in še bolj otežijo trenutne razmere. Zato morate na sebi imeti nepremočljivo obutev, ki naj vsebuje še grob profil podplata.

Tekaški copati Newton Running Fate 2

Obutev naj bo tudi lahka in udobna. Priporočamo, da si kupite številko ali dve večja obuvala, ki jih nosite sicer in da se obuvala popolnoma prilegajo nogi.

Več o izbiri ustrezne tekaške obutve si preberite v prispevkih:

Organizem se pri gorskem teku bolj segreje, zato na sebi imejte raje eno plast oblačil manj kot pri isti temperaturi pri teku na ravnem.

4. Pred tekom je dobro …

… spoznati in preizkusiti traso teka, in to v vseh vremenskih okoliščinah.

… jesti zdravo in vzpostaviti primeren ritem prehranjevanja.

5. Tik pred tekom pazite na …

… hrano; če boste tekli zgodaj zjutraj, potem pred tekom raje samo pijte; če boste tekli kasneje, pred tekom vsaj 3 ure ne jejte ničesar.

… hidracijo organizma. Bolj kot hrana je v tem trenutku pomembna pijača. Pazite, da ne pijete sladke pijače. Raje pijte navadno vodo ali vodo z ledom. Uro pred tekom popijte dva kozarca vode.

… ogrevanje. Najbolje se boste ogreli in sprostili z lahkotnim meditativnim tekom in s kratkimi poskoki. Še posebej poskrbite za dobro ogrete sklepe.

6. Bodite osredotočeni

Med tekom bodite 100 % osredotočeni. Pazite na prav vsak korak, ki mora biti maksimalno stabilen, ko pridete v stik s tlemi.

7. Regenerirajte svoje telo

Po teku poskrbite za regeneracijo telesa. To boste najbolje naredili tako, da boste popili dva kozarca vode z raztopljenim magnezijem. Če pred tekom niste jedli, je najbolje, da popijete kaj hranilnega, lahko pa pojeste banano in jogurt ali popijete čokoladno mleko.

Prispevek lahko enostavno deliš s prijatelji ...Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin
Email this to someone
email

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja