Kako izbrati tekaške copate?

Kako izbrati tekaške copate

Najpomembnejša oprema za tek so tekaški copati, ki nam lahko tek precej olajšajo in tako poskrbijo, da tečemo dlje oziroma dalj časa, prav tako pa preprečujejo bolečine po teku ter med njim in tudi poškodbe. Tekaški copati torej niso nekaj, kjer bi varčevali – izbrati je potrebno takšne, ki nam popolnoma ustrezajo, pa četudi stanejo nekoliko več.

Vsak človek ima drugačna stopala. Tekaški copati morajo v prvi vrsti ustrezati obliki stopala v celoti, pri čemer je treba vzeti v obzir, ali je našo stopalo širše ali ožje, ali imamo nizek ali visok nart, težave s ploskim stopalom, ali so naši prsti na nogah oblikovani zaobljeno, oglato, ali pa linija prstov pada v ravni črti.

Drugi pomislek je glede tega, kako postavljamo stopalo na tla na ravni površini glede na nagib gležnja in odziv mišic pri upogibu stopala od pete do prstov. Nekateri nogo v gležnju zvračajo navznoter, drugi navzven, tretji držijo gleženj v nevtralnem položaju. V specializirani prodajalni s tekaško obutvijo vam bodo prodajalci znali pomagati oceniti, ali potrebujete tekaški copat za supinatorje, pronatorje ali nevtralne tekače, in pri marsikateri znamki čevljev je to jasno označeno že na embalaži. Doma lahko vrsto potrebnega čevlja najlaže ugotovite tako, da naredite moker odtis stopala. Če nimate ploskega stopala, pa se pri odtisu mokrega koraka naredi odtis stopala v celoti, ste pronator, saj se na tleh pozna tudi tisti del stopala, kjer je stopalni lok. Če se odtisneta zgolj prednji in zadnji del (peta) oziroma zunanji del stopala, ste supinator, saj se vaše stopalo ne upogne dovolj učinkovito. Okoli 20 do 30 odstotkov ljudi pa ima nevtralno stopalo, ki je pri koraku videti, kot bi odtisnili celoten prednji del (prste in blazinico za njimi), peto ter polovico srednjega dela stopala (zunanjo stran).

Nadalje je potrebno poskrbeti za primerno dolžino čevlja. Tekaški copati morajo biti tako dolgi, da imamo od najdaljšega prsta do konca čevlja centimeter in pol prostora. Če to pomeni, da se vam zaradi tega želi pri teku dvigovati peta, si čevlje drugače zavežite – izkoristite tudi zadnje luknjice za vezalke, ki jih marsikdaj puščamo prazne. Z različnimi načini napeljevanja vezalk lahko sicer poskrbite tudi za višje stopalo ali za zagotovitev bolj rahlega oprijema na nogo oziroma več širine na tistih mestih, kjer jo potrebujete.

Tekaški čevlji so po večini izjemno lahki in imajo v podplatu tudi najrazličnejše gele in blazinice, ki skrbijo za absorpcijo udarcev nog ob tla, zaradi česar pri teku manj trpi okostje – kolena, kolki in hrbtenica. Kakšen podplat je potreben, pa je včasih odvisno tudi od naše telesne teže: težji tekači potrebujejo podplat, ki zagotavlja dobro blaženje tudi pri večji masi in s tem večji sili.

Prispevek lahko enostavno deliš s prijatelji ...Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin
Email this to someone
email

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja