Kako izoblikovati jutranjo rutino: tek

Jutranja rutina: tek

Ste se že kdaj ujeli v trenutku, ko ste z občudovanjem poslušali prijatelja, ki se vsako jutro odpravi na tek in navdušeno pripoveduje o tem, kako fantastično se potem počuti skozi ves dan? V tistem trenutku bi zagotovo to rutino preizkusili tudi sami, a globoko v sebi menite, da to ne bi šlo.

Res? Vsi vemo, kako zdravo je zjutraj zajtrkovati, a se mnogi k temu najprej prisilijo. Ko zajtrk preide v rutino, pa brez njega ne bi šli na pot niti v primeru, če bi zamujali v službo. Kako se torej lotiti jutranjega teka, da bi ta sčasoma postal rutina vsakega novega dne?

Dve muhi na en mah

Se mučite že z idejo o rednem zajtrku? Da bi se spravili na jutranji tek, bo seveda potrebne nekaj volje. Iz tople postelje še nekoliko prej kot sicer, ampak … Ko boste enkrat začutili tisto energijo, ki nam jo daje mati narava, še posebej v času prebujanja, ne boste želeli več nazaj v staro rutino.

Težek začetek dneva
Da se boste zjutraj spravili na tek, bo najprej potrebna železna volja.

Jutranji tek bo postal vaša stalnica, brez katere ne boste zdržali, po teku pa se boste neverjetno dobro počutili. Dodatna pozitivna novica pri tem pa je, da vam bo zajtrk teknil kot še nikoli. V nov dan boste tako vstopili polni energije in jasnih misli.

Jutranja rutina

Prvo pravilo jutranjih tekačev je, da ni nobenega poležavanja, ko se enkrat oglasi budilka. Ta se bo oglašala nekoliko prej kot po navadi, saj potrebujete čas za zajtrk in premor do teka. Spraviti se je treba iz postelje in se napotiti v kopalnico. Tudi tam poteka rutina, ki jo že zelo dobro poznate. Pred tem odprite okna in prezračite. Svež zrak bo prebudil vaše čute in telo.

Zajtrk imejte že pripravljen, v vsakem primeru pa naj bo sestavljen iz lahko prebavljivih živil. Ker boste tekli za zdravje in dobro počutje, bo dovolj nekaj beljakovinskega in malo ogljikovih hidratov. Najbolje bo, da posežete po polnozrnatem kruhu.

Oprema in ogrevanje

Najboljši nasvet glede opreme bi bil, da si to pripravite že prejšnji večer. Na ta način prihranite nekaj časa, hkrati pa si pred vrata postavite opomnik, da si globoko v sebi zares želite teka. Oblecite se vremenu in temperaturam primerno ter ne pozabite na vodo, če bo vaš tek daljši.

Pred tekom se obvezno ogrejte. Topla postelja je grela vaše telo, sedaj pa morate ogreti mišice. Te so brez ogrevanja manj prožne in se lahko pri teku poškodujejo. Ko boste opravili z ogrevalnimi vajami, pa bo čas za naslednje korake.

Tek po svojih zmožnostih

Ena večjih napak, ki jih lahko pri teku storite, je pretiravanje z njim. Tecite po svojih zmožnostih. Morda se za začetek lotite zgolj hitre hoje in stečete, ko začutite, da ste pripravljeni. Mnogi tekači začetniki si postavijo vprašanje, koliko teči. Sploh ni pomembno.

Tecite toliko časa, da začutite utrujenost, nato med hojo počivajte. Iz dneva v dan boste napredovali in telo vam bo samo sporočilo, da zmore in si želi več. Po določenem času enostavno ne boste več mogli začeti dneva brez teka, saj bo vaše telo prekipevalo od energije, vaš um pa bo povsem miren.

Nekaj nasvetov

Za tekače začetnike bi bilo morda najprimerneje pričeti z novo rutino v poletnem času. Takrat so jutra prijetno sveža po vročini iz prejšnjega dne, narava je zelena in v prebujanju ter strašansko lepo diši. Kasneje boste ugotovili, da jutranji tek potrebujete tudi, kadar dežuje ali pozimi.

Tecite vsaj trikrat na teden po pol ure. Na začetku šteje tudi hitra hoja. Gre za rutino, pri kateri svoje telo in možgane navadite na določene intervale. Če bo teh manj, vas utegne znova premamiti topla postelja in pol urice več dremeža.