5 pogostih napak pri tehniki teka

Tehnika teka

Tek je ena tistih vrst rekreacije, ki se je ljudje največkrat poslužujemo. Radi ga imamo zato, ker smo lahko pri teku sami s seboj, v naravi na svežem zraku in tudi zato, ker je preprost ter relativno poceni šport. Tekač potrebuje zgolj majico, hlače in športne copate, pa je pripravljen.

Žal pa vendarle ni vse tako enostavno, kot se sliši. Tek je kot hoja naravni del gibanja človeka, a tako kot je to v navadi pri hoji, tudi tečemo različno. Različno pa pomeni, da nas večina ne teče pravilno. To se izkaže v slabšem napredku od pričakovanega, pa tudi v neželenih bolečinah in poškodbah.

1. Nepravilen korak

Bistvo pravilnega teka je v čim manjši obremenitvi sklepov in pravilni razporeditvi teže ter sil, ki pri teku delujejo na telo. Da bi bile te kar najbolj optimalne, je potrebno pri doskoku z nogo pristati čim bližje težišču in ne predaleč.

Tekaški korak
Pri teku je ob doskoku na nogo potrebno pristati čim bližje težišču.

Če tečete tako, da pri tem delate dolge korake, potem delate napako. Pravilen tekaški korak je sestavljen iz dveh faz, in sicer iz oporne in letne. Oporna faza traja od dotika stopala s tlemi do trenutka, ko jih zapusti. Letna faza pa je torej v vmesni fazi, preden se stopalo znova dotakne tal.

2. Nepravilen stik stopala s tlemi

Če je naša tehnika teka napačna, se dogaja več stvari, zaradi česar je naš tek bolj utrujajoč, ne opazimo napredka in prihaja do bolečin, ki sicer ne bi bile prisotne. Ena izmed pogostejših napak pri teku se zgodi ob pristanku na tla in odrivu.

Govorimo seveda o teku po petah, ki je najslabša stvar, ki se tekaču lahko zgodi, saj vpliva na precej drugih točk po telesu. Pravilen zaključek faze leta je, ko se stopalo s sredinskim delom dotakne tal, prenese težišče proti prstom, nakar pride do odriva in ponovne faze leta. Stopala morajo biti ves čas usmerjena v smeri teka.

3. Nihanje rok

Za pravilno tehniko teka je nujno treba pravilno uporabiti naša naravna nihala – roke. Te med tekom nihajo in prevzemajo svoj del vloge pri vzdrževanju ravnotežja in prenašanju sil po telesu. Ravno koordinacija telesa pa je na koncu poglavitna za pravilno izvedbo tekaškega koraka.

Pravilna uporaba rok pri teku poteka pod kotom 90 stopinj, njihovo gibanje pa se izvaja predvsem v ramenskem obroču. Med tekom in zamahi naj roke nikoli ne presegajo središča telesa, gibanje pa naj poteka v koordinaciji z nogami. Morda se sliši samoumevno, a nekaterim tekačem to vsaj na začetku predstavlja kar nekaj težav.

4. Napačna frekvenca koraka

Čeprav bi pomislili, da je bolje teči z dolgimi koraki, ker bi tako lahko pretekli več, pa dolgi koraki vodijo v napačno tehniko teka in posledično večje obremenitve. Frekvenca koraka naj bo visoka, kar pomeni krajše korake s pristajanjem bližje težišču telesa.

Na ta način se boste izognili bolečinam v sklepih in morebitnim poškodbam mišic, obenem pa hitreje napredovali v teku. Če niste prepričani, da je vaša frekvenca koraka idealna, si lahko pri tem pomagate s kakšno športno uro, ki le-te odlično izmeri.

5. Drža telesa

Tako kot mnogi ljudje nepravilno sedijo ali hodijo v sključenem položaju, tako tudi tečejo. V tem primeru pride do večjih obremenitev vratu in hrbtenice, kar se posledično izrazi v neprijetnem občutku in bolečinah. Pri teku bodite ves čas vzravnani in pazite na korak.

Za optimalen tek se je potrebno s telesom držati celo nekoliko nazaj, in sicer za 5 do 10 stopinj. Zelo pomembni pri pravilnem položaju telesa so tudi boki. Če ti »uidejo«, se podre osnovno ravnotežje in telo niha po svoje, kar slabo vpliva na prav vse točke, ki so ključne za dobro tehniko teka.