Kako pričeti s tekom?

Kako pričeti s tekom

Tek je zagotovo ena najboljših oblik aerobne vadbe, ki skrbi za povečanje telesne vzdržljivosti in ima mnoge dobre učinke tako na zdravje kot na počutje. Teče lahko skoraj vsakdo, potrebna je le osnovna telovadna oprema, prostor za tek pa se tudi vselej najde. Da bi z njim pričeli, si moramo v prvi vrsti vzeti čas, predvsem pa nam ne sme manjkati volje.

V nadaljevanju smo pripravili 6 nasvetov, ki vam bodo prišli prav, da boste s tekom mnogo lažje začeli ter se zdravju prijazne navade tudi dolgo časa držali.

1. Pričnite s kombinacijo teka in hoje. Morda vas mika, da bi že na začetku tekli s hitrim tempom in tako sami sebi dokazali, kaj zmorete, a pet minut teka na vso moč je precej manj učinkovito kot vztrajanje dlje časa pri počasnejšem tempu s kombinacijo hoje. Pričnite z dvajset do štirideset minutami precej rahlega teka, med katerim se vsakič, ko vam prične primanjkovati sape, sprehajajte. Počasi boste lahko intervale teka povečevali in hojo zmanjševali – šele potem pa bo prišel čas, da pospešite tudi sam tempo teka.

2. Zmernost je pomembna tako zaradi preprečevanja bolečih mišic kot tudi zaradi resnejših poškodb. Če teka niste vajeni in z njim pričnete naenkrat in intenzivno, lahko pride do poškodb kolen.

3. Prisluhnite svojemu telesu. Kadar vas pri teku ovirajo bolečine in se teh ne morete znebiti tudi dlje časa, vas telo opozarja, da delate nekaj narobe. Ob bolečinah privoščite svojemu telesu vsaj tri dni počitka, šele nato ponovno obujte tekaške copate, vadbe pa se raje lotite nekoliko manj intenzivno. V kolikor bolečine v treh dneh ne izginejo oziroma se po vrnitvi k vadbi takoj spet pojavijo, je najbolje, da se posvetujete z zdravnikom.

4. Za tek ne potrebujete posebnih tekaških hlač in majice, potrebujete pa primerno tekaško obutev. Iztrošena obutev s slabimi podplati lahko povzroči, da boste pri teku napačno stopali, to pa lahko pripelje do bolečin v kolenih, kolkih in hrbtenici. Obutev naj bo neizrabljena ter primerna za vaš tip stopala – o tem vam bodo svetovali prodajalci v trgovini s športno obutvijo.

5. Tek je zdrav, če je tudi varen. Začnite s tekom po ravnem terenu – po poti, kjer vam ne bo treba skrbeti glede avtomobilov. Za začetek se je bolje odločiti za mehkejšo podlago, ne pa za tek po asfaltu. Prav tako ni odveč, če pričnete kilometre najprej počasi nabirati na tekalni stezi. Ko vam tek na ravnem terenu oziroma na stadionu nič več ne povzroča težav, se lahko lotite tudi kakšne proge z nekaj naklona.

6. Kako dolgo traja, preden vam tek postane rutina in občutite, da brez njega ne gre več? Običajno nekaj tednov – dotlej pa se bo treba vsak dan znova prepričati, da je tek za vas koristen in zato ne smete odnehati.

Prispevek lahko enostavno deliš s prijatelji ...Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin
Email this to someone
email

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja