Vpliv teka na počutje in zdravje uma

Zdrav um tekača

Že od nekdaj je jasno, da je človek ustvarjen za gibanje in da se mnogo bolje počuti, kadar ni ves čas zaprt med štirimi stenami. Telesna kondicija odloča o tem, kako utrujeni bomo po vsakodnevnih opravilih, hkrati pa kaže tudi na zdravje srca in ožilja.

Dokazano je, da je človek, ki je telesno dobro pripravljen, bolj zdrav tako telesno kot duševno. Za eno najpreprostejših in najbolj naravnih rekreacij velja tek. Zanj ne potrebujemo veliko opreme. Zgolj športne copate, majico, hlačke in nekaj trdne volje. In kako tek vpliva na naše zdravje?

Za srce in ožilje

Radi rečemo, da smo ali pač nismo v kondiciji. A razlika med enim in drugim ima velik vpliv na naše zdravje. Telesna pripravljenost kaže jasno sliko o stanju kondicije našega srca in ožilja. Prav od te najpomembnejše in najbolj neutrudne mišice, ki gara brez prestanka celotno življenje, je odvisno, kakšnega zdravja in počutja bomo.

Tek za kondicijsko pripravljenost
S tekom se izboljša tako telesna pripravljenost kot tudi zdravje srca.

Reden tek bo poskrbel, da se bo vzdržljivost srca izboljšala, posledično se bosta znižala frekvenca srčnega utripa in krvni tlak. Prav slednji lahko usodno vpliva na naše ožilje. Leta preživeta s povišanim krvnim tlakom s seboj prinašajo precej večje možnosti za povzročitev kapi in tudi prezgodnje smrti.

Za močan imunski sistem

Športniki, ki redno trenirajo, imajo močnejši imunski sistem, zato velja, da tečemo tudi jeseni in pozimi. Seveda se je treba primerno obleči in poskrbeti za prehrano ter vitamine in minerale, a z boljšo telesno pripravljenostjo bo močnejši tudi naš imunski sistem.

Ta je še kako pomemben v obdobju grip in prehladov, ko lahko boljša pripravljenost odloča o tem, ali bo obolenje trajalo nekaj dni ali več tednov. Morda pa do njega niti ne bo prišlo. Vsekakor je na mestu tudi opozorilo. S pretiravanjem pri teku ali drugih vrstah vadbe lahko telo celo oslabimo. Potrebno je biti metodičen in postopoma stopnjevati svojo formo.

Za odganjanje stresa

Stres je naša stalnica in kar nemogoče se mu je v popolnosti izogniti. Služba, družina, različne skrbi in strah pred tem, da nam ne bo uspelo, nas kaj hitro pahnejo v začaran krog stresa. Končen rezultat tega, če se mu ne upremo, pa je depresija.

S tekom učinkovito preženemo stres in v tem primeru ne gre zgolj za zgodbice. V telesu se sproži kemija, ki poskrbi, da se počutimo bolje, smo sposobnejši in hitreje rešujemo težave ter komplicirane naloge. Poveča se izločanje kortizola, hormona proti stresu, obenem pa tudi hormona sreče, serotonina, in endorfinov, ki blažijo bolečine in poskrbijo za dobro počutje.

Za vzdrževanje idealne telesne teže

Veliko ljudi se bori s prekomerno telesno težo, a ne redni tekači. Med tekom se namreč pokuri veliko kalorij, pospeši se prebava in maščobne obloge se pospešeno topijo. Pravi tekači se zavedajo zdravega načina prehranjevanja, saj jim to omogoča, da se sploh poženejo na progo.

Da bi dosegli prave rezultate tudi na področju telesne teže, se je potrebno v tekaške copate obuti vsaj trikrat na teden. Ne zgolj obuti, tudi teči. Ob tem pa nikar ne pozabimo na regeneracijo in vnos izgubljenih soli, ki se izločajo s potenjem.

Kako se lotiti teka?

Če ste začetnik, potem se teka lotite postopoma, da vas ne bi prehitro minila volja po gibanju. Za začetek bo povsem dovolj, če boste svoje sprehode začinili s hitro hojo. Na neki točki boste opazili, da vam postaja dolgočasno in telo si bo samo od sebe zaželelo teči.

Poskrbite za ustrezno opremo in si kupite kvalitetne tekaške copate. Sprva tecite v presledkih. Nekaj metrov teka in nekaj metrov hoje. Prisluhnite telesu in dovolite srcu, da postopoma zgradi svojo pripravljenost. Ko boste pripravljeni preteči več, vam bo telo to sporočilo samo od sebe.