Koliko sme preteči otrok?

Otrok teče

Ob tem vprašanju se največkrat ustavijo starši, ki želijo svojega otroka uvesti v svet teka. Ne zgolj kot lovljenje s prijatelji po ulici, ampak nekoliko bolj sistematično. Torej, kako se pravilno lotiti teka z otrokom, da mu ta ne bo škodoval ali ga od teka odvračal?

Za začetek je potrebno poskrbeti, da bo otroku tek všeč in si bo želel teči sam od sebe. Seveda je tudi pri otrocih tako kot z odraslimi, da se jim vedno ne bo dalo. Zato je potrebno imeti na zalogi tudi kakšen motivacijski trik. A nikoli, zares nikoli naj ne bo na silo.

Otroci niso enaki odraslim

Seveda je to nekako logično že na prvi pogled, a kadar govorimo o teku, je potrebno te razlike še nekoliko bolj podrobno razčleniti. Še posebej pri teku na dolge proge lahko otroku v določenih primerih močno škodimo. Znano je, da se otroška telesa precej drugače segrevajo in ohlajajo kot odrasla.

Imajo namreč manj znojnic in hitreje zbirajo toploto, kar pomeni, da se pri daljših fizičnih naporih neprimerno močneje pregrevajo kot odrasli. Še posebej nevarno je to v času višjih temperatur. In otroci šele odraščajo, zato je potrebno vse podobne športne aktivnosti skrbno načrtovati.

Trening atletike

Za vsakega starša, ki se ubada s to tematiko, bo najboljša rešitev, če otroka vpiše na kakšen atletski krožek ali pa kar v pravi atletski klub. Tam bo njihov otrok dobil najboljšo možno strokovno podporo in bo v varnih rokah. Tako pri doziranju treninga in zahtevnosti teka kot pri preventivi.

Tudi otroci se morajo pred tekom namreč pravilno ogreti, da ne pride do kakšnih neželenih poškodb. Prav tako atletski trenerji najbolje vedo, kakšen tek je za otroka določene starosti primeren, kot tudi to, koliko časa naj bi tekel. Tu so še različne discipline in predvsem tehnika teka.

Koliko naj torej preteče otrok?

Seveda pa vsi starši svojih otrok ne boste vpisali na atletske treninge, a bi kljub temu radi vedeli, katera je tista prava razdalja, ki je zanje varna. Strokovnjaki se strinjajo, da so varne razdalje naslednje:

  • do 2,4 km za otroke v starosti do 9 let,
  • do 5,2 km v starosti od 9 do 11 let,
  • do 10,3 km v starosti 12 do 14 let,
  • do 21 km v starosti 15 do 16 let,
  • do 31 km za mladostnike do 17 let,
  • do 42 km za 18-letnike in starejše.

Vir podatkov: Aktivni in Fit

Primerna obutev in ogrevanje

Ne le odrasli, tudi otroci potrebujejo primerno tekaško obutev. Še posebej otroci, bi lahko rekli. Njihova telesa še rastejo, se razvijajo in spreminjajo. Zato je ključnega pomena, v kakšnem obuvalu bo počivala noga mladega tekača in kako bo vse skupaj vplivalo na njegove sklepe, hrbtenico in splošno počutje.

Zelo pomembno je otroka navaditi na ogrevanje pred pričetkom teka. Torej na enake vaje, kot jih opravljamo sami, da svoje telo in mišice pripravimo na tek. Enako kot pred tekom pa je potrebno mišice raztegniti tudi po teku in tako preprečiti nastanek morebitnih poškodb.

Prispevek lahko enostavno deliš s prijatelji ...Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin
Email this to someone
email