10 pozitivnih učinkov teka

Pozitivni učinki teka

Za zdravje je potrebno gibanje, saj to dobro vpliva na naše okostje, mišice, srčno-žilni sitem, dihala in metabolizem v celoti. Kateri so tisti najbolj prepoznavni dobri učinki teka, zaradi katerih se ga priporoča skorajda vsakomur?

1. Izboljšano delovanje pljuč. Tek je aerobna vadba in ko se srčni utrip pospeši ter mišice zahtevajo več kisika, se tudi delovanje pljuč precej izboljša oziroma ta pridobijo kapaciteto.

2. Zdravje srca. Tudi srce je mišica in kot vsako drugo jo je potrebno krepiti. Pri teku morajo srčne mišice delati veliko bolj, torej postane srce močnejše.

3. Zniževanje krvnega tlaka. Žile pri teku spremenijo svoj obseg, zaradi česar se krvni tlak normalizira.

4. Izboljšan imunski sistem. Redna vadba poskrbi, da se spremenijo mnogi procesi v telesu, tudi spopadanje z lažjimi povzročitelji bolezni pa je bolj učinkovito. To pomeni, da ste nazadnje bolj odporni in se vsaka okužba ne konča nujno z boleznijo, saj se telo z vsiljivci bolj učinkovito spopada.

5. Boljši nadzor nad telesno težo. Po približno dvajsetih minutah ali pol ure teka potrebujejo mišice kljub povečanemu dotoku kisika še več energije, zato se pričnejo razgrajevati telesne maščobe. Porabi se veliko kalorij in telesna teža se nekoliko zmanjša. Pri tem je treba paziti, da po dolgem teku zaradi lakote ne zaužijemo prevelik obrok, prav tako pa velja, da tehtanje ne priča povsem natančno o izgubi maščob – hkrati z izgubo maščob se namreč povečuje mišična masa, še posebej je to opazno na mišicah stegen.

6. Izboljšana moč skeleta. Okostje se s tekom ojača, zato se zmanjšajo težave z nizko kostno gostoto. Prav tako se izboljša moč sklepov, saj s tekom precej ojačamo vezi. To pomeni, da smo precej stabilnejši in se lahko spopadamo tudi z neravnimi in zahtevnimi tereni, možnost vsakdanjih padcev in poškodb pa je manjša.

7. Zmanjšanje stresa. Tek deluje sproščujoče, saj se telo napolni s kisikom, hranilne snovi se bolje distribuirajo po celotnem telesu, možgani pa pozabijo na zahtevne umske funkcije.

8. Boljši spanec. Če imate težave z nespečnostjo oziroma je vaš spanec rahel in nemiren, vam bo tek pomagal, da bodo vaši cikli trdnega spanca in REM faz (rahlega spanca s sanjami) veliko bolj kakovostni. Tako se boste vsako jutro zbudili spočiti.

9. Več življenjske energije. Pri teku porabimo veliko energije, vendar se po njem ne počutimo utrujeni, temveč ravno nasprotno – kot bi bili prerojeni. Zakaj? Ker se je pospešil metabolizem in smo vsako celico telesa pošteno zdramili.

10. Izboljšanje mentalnega zdravja. Tudi možgani za dobro delovanje potrebujejo dobro prekrvavitev, ki jih oskrbuje s kisikom. Tek vam bo tako pomagal, da bodo vaše misli precej ostrejše, aerobna fizična aktivnost v zrelih letih pa tudi preprečuje pešanje umskih zmogljivosti in pomaga ohranjati spomin.

Prispevek lahko enostavno deliš s prijatelji ...Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin
Email this to someone
email

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja